Wednesday 20 May 2009

BAKSOS




Jom, Berbakti Sosial!!!

(BAKSOS)


DESA PUJON KIDUL

7 JUN 2009

5 Pagi - 3 Petang

Buat pertama kali PKPMI & KUMNOMA bergabung dgn Lembaga Kerohanian Islam (LKI) Unibraw.



PETIS (Pengobatan Gratis)
SEMBAKO (Sembilan Bahan Pokok)
Derma Darah

Kepada semua ahli (PKPMI, UMNO & LKI) yang berminat untuk berpatisipasi dalam aktiviti ini, boleh memberikan nama kepada wakil angkatan masing2. Kepada sesiapa yang berminat untuk menyumbang, sumbangan anda dapat diberikan dalam bentuk:

· Wang Tunai

· Beras: 1guni (25kg)

· Tepung Terigu :1guni (25kg)

· Gula : 1guni (50kg)

· Garam : pack kecil

· Pakaian

Wakil2 angkatan

· Hawa: 2005 & COASS

· Faizanah:2006

· Shamsiah:2007

· Ihda:2008



4 comments:

Anonymous said...

salam..bley tak tlg jelaskan dgn lengkap ttg activity ni??i mean dari AJk yg terlibat smpai tentatif program..n 4 AJK, dh survey ke tmpt tersebut belum?? tq

Anonymous said...

Apakah Kegiatan ini sudah direncanakan/difikirkan dengan sematang2nya(keseluruhan kegiatan)?dan sudah dipertimbangkan baik dan sebaliknya?apa yang perlu di persiapkan b4 n after event?
Semoga smuanya berjalan dengan lancar...2 all ahli PKPMI n UMNO....jgn smpai x dapat APA2 dr acara ni.....itu teramat sangat akan rugi sekali.....Ol d'best..

PKPMI Cawangan Malang said...

Ok,kegiatan ni mcm PENMAS kita yg lepas...Yg pernah ikut sure dah ada rough idea..yg belum like 2008 mungkin xtau sgt bout tis.
Rencananya mcm nie..
Kita akan ke satu desa. Dari pagi sampai petang kita akan ada kat sana.Cuma 1 hari je..
3 main activity kita adalah
a)Pengobatan gratis
b)Pemberian Sembako
c)Derma darah

Pengobatan gratis tu kita akan memberikan rawatan free pada org kampung yg sakit.Kita akan mengundang 2 doktor dari FK dan dibantu oleh beberapa KOAS kita utk merawat mereka.Kerja kita adalah mendampingi pasien,history taking,ambik tensi,ukur berat bdn&tinggi.
Pemberian SEMBAKO(sembilan bahan pokok).Kita akan berikan beras,gula,tepung terigu&garam.Ini utk 100 keluarga.Utk ni sape2 yg nak dermakan,kami sgt mengalu-alukan.
Derma darah pula:Ada permintaan dari ahli sdri utk acara nie.Sbb ramai malaysian yg nak derma darah kat FK hari tu tapi dah full.So tak jadi bg.Acara ni utk ahli & juga org kampung.
Ketiga2 acara ni akan dijalankan serentak ditempat yg sama.
Kita dah survey tempat tu 2 kali.Smlm pun kami ke sana..
So,far Alhamdullilah semuanye lancar...Nak tunggu pendaftaran ahli yg nak ikut supaya kami boleh bahagi tugas....daftar cepat2...Ingat nak bg briefing during meeting Ahli nanti...tapi xpelah...anggap ni sbg intro..nanti semasa meeting ahli kami akn explain lagi...TQ

Anonymous said...

Assalamualaikum......Untuk pengetahuan ahli, acara Baksos ni kalau boleh kami nak jadikan acara core spanjang sesi kami diamanahkan jadi AJK ni...lepas ni da nak UAS..sesi perkuliahan baru da bulan puasa..aktiviti da xsesuai nak buat masa tu kecuali aktiviti keagamaan..so, kami sgt berharap baksos ni mendapat kerjasama sepenuhnya dari ahli..Semoga acara ni dihitung ibadah oleh Allah..amin...sebarang informasi, boleh rujuk saya,Hafizi (ketua pelaksana),Shafiq'07(Wakil Ketua) dan Hanis'07(sekretaris umum) -HAFIZI-